De infrastructuur van ons land wordt zwaar belast. De kleinste verstoring van de doorstroming kan grote gevolgen hebben.
Stilstand is geen vooruitgang, zeker niet als daarmee economische verliezen gepaard gaan en het milieu én de weggebruikers eronder leiden. Wegbeheerders hebben er dus alle baat bij met Dynamisch Verkeersmanagement de verkeersstromen te optimaliseren. Vialis helpt hen de infrastructuur binnen hun areaal te beheren en efficiënter te maken. Dat doen we door het functioneel beheer voor hen uit te voeren en te zorgen dat systemen blijven functioneren of zelfs aan kwaliteit winnen. Of we doen het door binnen een prestatiecontract zelfs de hele verantwoordelijkheid voor het systeem over te nemen.
Functioneel beheer van Vialis richt zich op een continue optimalisering van verkeerssystemen. Daarbij maken we om te beginnen gebruik van de schat aan data waarover we beschikken dankzij de slimme inwinmodules van onze verkeersregelinstallaties. Deze Measured Values-files worden in toenemende mate aangevuld met data uit nieuwe bronnen, bijvoorbeeld uit nieuwe detectiesystemen of Open Data.
Geautomatiseerde analyse van deze data geeft inzicht in het functioneren van het systeem. Op basis van vooraf gedefinieerde afwikkelingsniveaus wordt bepaald of aanpassingen nodig zijn. Is dat het geval, dan treden scenario’s en maatregelen in werking. Deze methodiek is gekoppeld aan Vialis’ verkeersmanagementplatform Verkeer.nu, waarin ook het Vialis Dataplatform opgenomen is.
Vialis vervult voor veel opdrachtgevers een stevige adviesrol. Vaak denken we al vanaf het prilste begin van een infraproject mee over de invulling van het verkeersmanagement. We beheersen de hele keten, van ontwerp tot assetmanagement. De combinatie van diepgaand verkeerskundig inzicht en technische slagkracht is daarbij van grote toegevoegde waarde. We beschikken ter ondersteuning over eigen state-of-the-art tooling en kunnen niet alleen simulaties uitvoeren op lokaal niveau (verkeerslichten), maar zijn in staat volledige DVM’s mee te nemen. Dit leidt tot een vollediger beeld en helpt de doorstroming en veiligheid van omvangrijke en complexe verkeerssystemen naar een optimaal niveau te brengen.
Koninklijke VolkerWessels onderneming Vialis heeft als één van de eerste partijen in Infra Nederland, in de rol...
Bij de totale herinrichting van de IJsseldelta vormen Van Hattum en Blankevoort en Vialis, beiden onderdeel van Koninklijke...
De Haagse Rotterdamsebaan, waarvan de Victorie Boogie Woogietunnel een groot deel uitmaakt, nadert zijn voltooiing. De...